شمار مشتركین تلفن همراه در دنیا .

تاریخ ۸ دی ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

نتیجه برآوردهای جدید Informa Telecoms & Media حاكی است تعداد مشتركان تلفن همراه در جهان در دسامبر سال 2008 از مرز 4 میلیارد نفر گذشته است.

 


این امر به معنای آن است كه 60 درصد از كل جمعیت جهان امروزه از تلفن همراه استفاده می‌كنند. در بسیاری از كشورها ضریب نفوذ تلفن همراه از 100 درصد فراتر رفته و برخی مردم از دو یا چند خط تلفن همراه استفاده می‌كنند. همچنین به نقل از وب سایت خودکار، در برخی نقاط كه دسترسی به خطوط تلفن ثابت وجود ندارد تلفن‌های همراه برای برقراری ارتباط به كار می‌روند. در میان نقاط مختلف جهان منطقه آمریكای لاتین و حوزه كارائیب از رشد مرتب سالانه 16 درصدی در زمینه استفاده از تلفن همراه برخوردار است و پیش بینی می‌شود با تداوم این رشد تعداد مشتركان تلفن همراه در این قاره از 440 میلیون نفر فراتر رفته و تا سال 2009 شاهد ضریب نفوذ 76 درصدی باشیم.

در كنار افزایش تعداد مشتركان تلفن همراه فناوری‌های ارتباطی مورد استفاده اپراتورهای مختلف نیز روز به روز در حال بهبود است. فناوری نسل سوم تلفن همراه یا 3G در بسیاری از نقاط جهان در دسترس است و تعداد مشتركان جهانی این سرویس به 415 میلیون نفر رسیده است. 77 درصد از سهم بازار 3G جهان كه معادل 320 میلیون نفر است مربوط به شبكه های UMTS/HSPA است كه در بیش از 100 كشور جهان راه اندازی شده‌اند كه در بیش از 100 كشور دنیا راه اندازی شده است.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2230