تنها یکی از پاکت های قیمت مزایده اپراتور سوم بازگشایی شده است .

تاریخ ۴ دی ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

یک منبع مطلع با بیان اینکه تنها یکی از پاکت های قیمت مزایده که مربوط به حق لایسنس بوده بازگشایی شده است،...

 


گفت:با این شرایط فعلا برنده مزایده اپراتور اتصالات است، اما با بازگشایی پاکات دوم ممکن است ، شرایط تغییر کند.

وی که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگار ایران موبایل اظهار داشت:در مرحله بازگشایی پاکات قیمت مزایده، شرکت های حائز شرایط اولیه دو قیمت پیشنهادی مربوط به حق لایسنس و نیز حق السهم دولت از درآمد این پروژه را در پاکت های جداگانه ارائه می دهند و مجموع نتایج این دو پاکت طبق یک فرمول خاص مشخص می کند که چه شرکتی بالاترین پیشنهاد را ارائه داده است.

وی افزود: کنسرسیوم تامین اتصالات متشکل از شرکت تامین تله کام وابسته به شستا و اپراتور اماراتی اتصالات، در بخش اولیه بازگشایی پاکت، بالاترین پیشنهاد را ارائه داده است اما هنوز مشخص نیست که در مجموع این شرکت برنده نهایی شود.

به گفته وی، متقاضیان حضور در پروژه اپراتور سوم باید در بخش های مختلف پروانه این پروژه، قیمت های مختلفی را به دولت ایران پیشنهاد می دادند که بنظر می رسد تعیین برنده نهایی این پروژه عظیم تا پایان هفته جاری بطول انجامد. روز گذشته رسانه ها بطور غیررسمی از برنده شدن کنسرسيوم تامين اتصالات در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ایران خبر دادند.

در این اخبار آمده بود که پس از اتصالات، "زین کویت" و "عمان تل " شرکت ها ی دوم و سوم این مزایده بودند که به دلیل اختلاف بیش از پنج درصد قیمت نفر اول با نفرات بعدی، این مزایده در مرحله نخست به پایان رسید و اتصالات برنده فناوری نسل سوم شبکه تلفن همراه ایران شد.

اپراتور سوم از سه فناوری EDGE، UMTS و HSDPA تلفن همراه بهره خواهد برد و در فضای فرکانسی باندهای 900، 1800 و 2100 مگاهرتز سرویس می دهد. مدت ارایه پروانه این اپراتور 15 ساله و قابل تمدید برای دو دوره پنج ساله است و برای این که فناوری نسل سوم بتواند در کشور به ضریب نفوذ مناسبی برسد، به مدت دو سال برای آن انحصار زمانی دیده شده است.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2212