تعیین تعرفه به میزان واقعی نیاز بازار گوشی است .

تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بوشهر گفت : تعیین تعرفه به میزان واقعی ، بازار پرحاشیه گوشی تلفن همراه را ساماندهی می کند .

 


" حسین معروف " در گفت و گوبا ایران موبایل افزود : تعرفه گوشی تلفن همراه باید منطقی باشد و مهم ترین امر در این راستا تعیین تعرفه به میزان واقعی است بنابراین بطور کلی بحث افزایش و کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه همزمان با سیاست تولید ملی جز افزایش فعالیت واردکنندگان غیرقانونی گوشی هیچ نتیجه ای دربرنداشت.

وی گفت : این امر نه تنها واردکننده قانونی را متضرر کرد بلکه از آنجا که عمده گوشی های قاچاق فاقد استانداردهای لازم بودند، مصرف کننده را نیز متضرر کرد. رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن بوشهر اظهار داشت : اگرچه افزایش تعرفه با هدف حمایت از تولید داخلی مطرح شد اما با توجه به اینکه هیچ پس زمینه ای جز فعالیت شکست خورده صاایران و ساژن در کشور وجود نداشت نیاز بازار به گوشی تلفن همراه واردات قاچاق را رونق داد.

وی ادامه داد : وزیر بازرگانی چندی پیش از کاهش تعرفه کالاها سخن به میان آورد و اعلام کرد هیچ افزایش تعرفه ای در کشور نخواهیم داشت حال چرا تعرفه کالایی همچون گوشی تلفن همراه که با بازار قاچاق همخوان شده اشت کاهش نمی یابد جای سووال دارد ؟ حسین معروف گفت : نیاز داخلی کشور به گوشی تلفن همراه حدود20 میلیون دستگاه بوده است که 19 میلیون آن از مرزهای غیر قانونی به کشور راه یافته است .

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2172