پیامک های غیراخلاقی در جامعه درحال افزایش است .

تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

یک کارشناس ارشد حقوق با تاکید بر اینکه پيامك هاي غيراخلاقي در جامعه روزبروز درحال افزايش است،گفت: با رواج سرویس MMS تلفن همراه در جامعه بیم آن می رود که از این سرویس نیز مانند پیام کوتاه استفاده های ناصحیح صورت گیرد.

 


مریم عطاءاللهی در گفت وگو با ایران موبایل با اشاره به جرايم موبايلي در جامعه و نحوه پيشگيري از آنها با توجه به پرونده‌هاي مطرح در دادسراها اظهار داشت:باید اقدامات لازم و قوانین مدون برای پیشگیری از جرايم حوزه تلفن همراه صورت گیرد و دستگاههای مرتبط نسبت به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

وی با بيان اين‌كه هر فناوري داراي سه بخش فني، پليسي و قضايي است و به وزارت ارتباطات، نيروي انتظامي و دستگاه قضايي مرتبط است،یادآور شد: در كنار اين سه مورد، مبحث محتوايي نيز وجود دارد كه به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي، وزارت اطلاعات، سازمان تبليغات و ارگان‌هاي دخيل در اين امر برمي‌گردد. این کارشناس ارشد حقوق، بررسي در حوزه‌هاي مختلف شبكه ارتباطات سيار را از زواياي گوناگون امكان‌پذير دانست و تصريح كرد: به طور طبيعي در بخش فني، بيان عملكرد، قابليت و نحوه‌ كنترل شبكه ارتباطات سيار برعهده‌ وزارت ارتباطات، مسايل پليسي به عهده ضابطان قضايي و مباحث حقوقي و قضايي به عهده دادسرا و دستگاه قضايي است.

وی با بیان اینکه در شبكه‌هاي تلفن همراه نیز مشابه شبكه‌هاي ارتباطي و مخابراتي باید مسايل امنيتي و حقوقي مطرح ‌شود، افزود:دستگاه‌هايي براي كنترل و شنود ارتباطات وجود دارد که بکارگیری آن با رعایت حریم خصوصی افراد ، برای جلوگیری و مبارزه با جرایم این حوزه بدون شک موثر خواهد بود.

عطاءاللهی با تاکید بر اینکه هر فناوري داراي يكسري تسهيلات و همچنين يكسري آسيب‌ها است، ادامه داد: ورود تکنولوژی تنها مختص به کشور ما نبوده و نیست ، تلفن همراه در تمامی کشورهای دنیا استفاده می شود، اما به این اندازه حاشیه ساز نبوده چرا که سایر کشورها همزمان با ورود تکنولوژی و حتی پیش از آن نسبت به فرهنگ سازی مرتبط با آن اقدام می کنند و مجازات های محکمی نیز برای خاطیان درنظر می گیرند. وی گفت: متاسفانه در کشور ما از جرایم حوزه تلفن همراه به راحتی عبور می شود و مجازات خاصی برای مجرم درنظر گرفته نمی شود.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=2148