ممنوعیت گوشی های تلفن همراه GPS دار فاقد مجوز در مصر

تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

از آنجاییکه بیشتر گوشی های موبایل دارای قابلیتهای GPS داخلی هستند ، واردات گوشی های تلفن همراه به مصر روز به روز با مشکل مواجه می شود .

 


Sherif Guinena ، رئیس اسبق آژانس ملی مقررات ارتباطات راه دور ، در گفتگو باروزنامه Daily News Egypt اظهار داشت: استفاده از GPS در مصر ممنوع نیست به شرط آنکه پس از تائید مقامات امنیتی (NTRA) ، مجوز آن را دریافت کنید. واردات یا حمل هر نوع ابزار دارای GPS، نه تنها باعث توقیف گوشی های غیر مجاز بلکه همچنین باعث توقیف سهام متعلق به خرده فروشان و کلی فروشان می گردد.Guinena افزود: مذاکرات زیادی مبنی بر مجاز ساختن کاربرد تجاری از GPS صورت گرفته است اما به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم. علیرغم ممنوعیت هنوز هم این گوشی ها از طریق قاچاق به کشور وارد شده و بدون مجوز از آنها استفاده غیر قانونی صورت می گیرد.

کمپانی های تجاری زیادی وجود دارند که از عملکرد GPS بهره می گیرند هر چند هنوز هم باید از سوی مقامات امنیتی مجوز داشته باشند. نوکیا و سایر کمپانی های موبایل می کوشند دولت مصر را به دادگاه کشانده و نظر آن را نسبت به اعمال این قانون تغییر دهند . امروزه سه کشور در جهان دارای قانون ممنوعیت استفاده تجاری از گوشی های دارای GPS هستند : مصر، سوریه و کره شمالی

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1948