مذاکره نوکیا و صداوسیما برای عرضه گوشی های با قابلیت DVBH در ایران .

تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

مدیر عامل نوکیا در ایران از انجام مذاکرات میان نوکیا و صدا و سیما برای عرضه گوشی های با قابلیت DVB-H برای توسعه تلویزیون تلفن همراه در بازار ایران خبر داد .

 


"بیژن خیابانی" روز گذشته در مراسم عرضه رسمی گوشی N96 نوکیا به بازار ایران در جمع خبرنگاران افزود : مذاکره ها را برای توسعه DVB-H در ایران آغاز کرده ایم. وی اظهار داشت : پروتکل DVB-H استاندارد مشخصی ندارد و باید بین گوشی های عرضه شده و استاندارد بکاررفته در عرضه DVB-H در هر کشوری سازگاری هایی صورت گیرد . براساس این گزارش ، کنسرسیوم تکتا که پیش از این با همکاری صدا و سیما عرضه ‏DVB-H در ایران را آغاز کرده است ، یکی از علل عدم توسعه این سرویس در کشور را تعداد اندک گوشی های با قابلیت پخش تلویزیون تلفن همراه عنوان کرده بود.

این کنسرسیوم پیش از این از مذاکره با تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه برای عرضه گوشی های با قابلیت تلویزیون تلفن همراه با قیمت مناسبت به بازار ایران خبر داده بود . گوشی ‏ ‏N96نوکیا نیز که روز گذشته مراسم عرضه رسمی آن به بازار ایران برگزار شد و برای نخستین بار بر فرار قله دماوند ایران از آن در خاورمیانه پرده برداری شد ، از جمله گوشی های با قابلیت A-GPSو DVB-H‏‏ است .

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1917