جای خالی سازندگان ايرانی در بازار 500 ميليونی تلفن همراه هند .

تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

با رشد جمعيت علاقمند به تلفن همراه در هند و گسترش كاربران تلفن همراه در اين كشور هجوم سازندگان تلفن همراه به اين كشور وسيع شديد تر شده است .


از آنجا كه تعداد كاربران تلفن همراه هند تا سال 2012 به بيش از 500 ميليون نفر خواهد رسيد سازندگان تلفن همراه از هر جای جهان وسوسه شده اند تا سهمی در اين بازار داشته باشند.

از آنجا كه هند هنوز هم به دليل داشتن مردم زياد و سطح درآمد پايين كشوری فقير اما پيشرفته محسوب می شود مردم اين كشور علاقمند استفاده از تلفن های همراه ارزان قيمت هستند و سازندگان تلفن همراه از سراسر جهان با پی بردن به اين عامل مهم برای هندی ها برای از دست ندادن اين بازار پر مصرف تلاش می كنند. در اين مسير در درجه اول خود كشور هند كه به ساخت كالاهای ارزان قيمت عادت كرده است با كار بر روی تلفن های همراه 10 و 20 دلاری تلاش می كند تا مردمش كاربر محصولات ساخته شوده توسط همين كشور باشند. از سوی ديگر نوكيا كه اكنون بزرگ ترين سازنده تلفن همراه در جهان محسوب می شود با ارايه محصولات جديد خود در هند به عنوان اولين بازار مصرف خود و كار بروی پروژه تلفن های همراه 30 دلاری تلاش می كند كه حضور خود در هند را تثبيت كند. هندو نيوز حتی از اعلام آمادگی شركت های اروپايی و چينی، كره ای و تايوانی تلفن همراه در بازار هند خبر داده و افزوده است كه اين شركت ها در حال ايجاد دفاتر خود در هند هستند تا قيمت محصولات خود را تا پايين ترين حد خود ارايه دهند. اما در اين ميان جايگاه سازندگان ايرانی كه نزديك تر از اروپايی ها و امريكايی ها به شبه قاره هند هستند و مجاورت های بيشتری با آنان دارند خالی ديده می شود. سازندگان ايرانی نيز می توانند با رعايت فاكتور ارزانی برای 500 ميليون كاربر هندی تلفن همراه بسازند تا گوی سبقت را از سازندگان اروپايي و آمريكايي بربايند. اكثر كاربران هندی چيز زيادی از تلفن همراه خود نمی خواهند و همين كه بتوانند با تلفن خود صحبت كنند برای آن ها كافی است

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1756