سوءاستفاده از سيم‌كارت‌های مفقود شده‌ی مشتركان در خارج از كشور .

تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

به گفته‌ی مدير كل دفتر روابط بين اپراتورهای شركت ارتباطات سيار در مواردی كه تلفن همراه مشترك در حالت رومينگ در كشور ديگری جز ايران مفقود شود، سوءاستفاده از آن به مراتب بيش‌تر از داخل كشور است .


عباس لطفعليان اظهار كرد: به عنوان مثال اگر سيم‌كارت مشتركی در كشوری مانند عربستان يا عراق كه بيش‌تر رفت و آمد زائران در اين كشورها صورت می‌گيرد، مفقود شود خسارت زيادی به مشترك وارد می‌شود كه البته ميزان اين خسارت در تماس با كشورهای مختلف متفاوت است.

او گفت: برخی تماس‌ها معادل دقيقه‌ای 6 دلار و يا برخی تماس‌ها حتی ساعتی 400 هزار تومان البته بسته به مكان موردنظر محاسبه می‌شود. وی تاكيد كرد: معمولا كسانی كه به اين گونه سرقت‌ها اقدام می‌كنند به صورت سازمان يافته به اين كار اقدام می‌كنند و در يك روز می‌توانند 15 تا 16 ساعت مكالمه داشته باشند. به گفته‌ی او زمانی كه سقف اعتبار رومينگ در سيم‌كارت‌های دايمی كه از سرويس رومينگ در ساير كشورها استفاده می‌كنند، 200 هزار تومان است به اتمام برسد، اين امكان از مشترك گرفته می‌شود اما در زمانی كه سيم‌كارتی در كشور خارجی به سرقت می‌رود ممكن است در يك روز تا چند ميليون تومان نيز با آن صحبت شود و به دليل اين كه معمولا گزارش مكالمات از ديگر كشورها در بازه زمانی سه روزه برای ما ارسال می‌شود، بنابراين مشتركان بايد توجه داشته باشند كه به محض به سرقت رفتن سيم‌كارتشان سريعا به يكی از بستگان خود در ايران اطلاع دهند.

مدير كل دفتر روابط بين اپراتورهای شركت ارتباطات سيار ايران تاكيد كرد: در صورت به سرقت رفتن سيم‌كارت، صاحب آن سيم‌كارت به هر ميزان مكالمه‌ای كه با آن صورت گرفته، ملزم به پرداخت آن است و اگر نتواند پرداخت كند از وی سلب امتياز شده و اين موضوع تا وصول مطالبات پی‌گيری می‌شود.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1729