گوشی های قاچاق با تغييراتی در بازار تهران به فروش می رسد .

تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

مسئولان نيروی انتظامی می توانند با افزايش روند کنترل مانع ورود درصدی از اين گوشی های قاچاق به کشور بشوند .


يک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: گوشی های قاچاق تلفن همراه به راحتی با تغيير دادن شماره های ساخت، در ايران به فروش می رسد.

 " دکتر اسدالله سجاديان "گفت : ورود گوشی های قاچاق به کشور گسترش پيدا کرده است و وارد کننده گان اين گوشی ها با تغيير دادن شماره ساخت به راحتی گوشی های قاچاق را فعال می کنند. وی اظهار داشت: مسئولان نيروی انتظامی می توانند با افزايش روند کنترل مانع ورود درصدی از اين گوشی های قاچاق به کشور بشوند. اين کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: دلايل بی شماری برای وارد کردن گوشی های قاچاق به کشور وجود دارد اما طی بررسی های صورت گرفته توسط منابع های مختلف در ايران ، تعرفه عامل اصلی قاچاق گوشی تلفن همراه در کشور اعلام شده است.

وي تصريح کرد: تعرفه نوعی بازی با ارقام است که اگر مسئولان در اين بازی حرکت غير منطقی انجام بدهند باعث نوعی بی نظمی در بازار تلفن همراه در کشور می شود. سجاديان گفت: کاهش تعرفه از 24 درصد به 4درصد می تواند مانع امر قاچاق گوشی های تلفن همراه در کشور بشود، زيرا با اين تعرفه ديگر ورود گوشی های قاچاق برای متخلفان صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی تاکيد کرد: مسئولان وزارت بازرگانی در دولت هشتم تلاش قابل توجهی در خصوص کاهش تعرفه ها در کشور داشتند ،که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه نيز از اين امر مستثنا نبود. به گفته وی، وزير بازرگانی می تواند با استفاده از کارشناسان مربوطه وزارت بازرگانی طرحی رادر خصوص کاهش تعرفه تهيه و آن را به دولت ارائه دهد. اين کارشناس خاطر نشان کرد : تعرفه ها ديگر در جهان جايگاهی ندارند و ايران نيز بايد اين حقيقت را قبول کند.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1728