بازار لوازم جانبی برای کاهش خطرات امواج موبایلی رونق گرفته است .

تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

تولید و خرید و فروش لوازم جانبی برای کاهش خطرات و زیان های امواج گوشی تلفن همراه با توجه به همه گیر شدن استفاده از این ابزار نوین ارتباطی ، در کشور رونق گرفته است.


به گزارش خبرنگار ایران موبایل لوازم جانبی موبایل، هشدارهای مراکز تحقیقی و دانشگاهی در زمینه خطرات امواج تلفن همراه و افزایبش آگاهی مردم موجب رویکرد کاربران یبه خرید و استفاده کیف،کارت ، هندز فری و کیت ضد امواج موبایل شده است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، مشخص شده که استفاده مداوم از تلفن همراه عوارضی نظیر ایجاد فشار خون، خستگی، احساس گرما و بی حسی در اطراف گوش، سر درد، بدخوابی و اختلال در تمرکز را به همراه دارد. اعلام خطر از سوی مراکز مختلف موجب شده تا هر روز وسیله جانبی جدیدی وارد بازار شود و شرکت ها نیز با توجه به این ضرورت و برای کسب در آمد و حفظ کاربران تولید لوازم جانبی برای جلوگیری و کاهش خطرات موبایل را در دستور کرا خود قرار داده اند.

اگرچه آگاهی مردم نسبت به خطرات استفاده مستمر از تلفن همراه افزایش یافته است اما کاربرد و ضروری بودن استفاده از تلفن همراه موحب می شود تا کاربر برغم اطلاع از زیان های امواج موبایلی از آن برای انجام امور روزمره زندگی و کارهای ضروری استفاده کند.

به همین منظور برخی از شرکت ها برای جلوگیری از اثرات مخرب گوشی تلفن همراه اقدام به ساخت کیف های موبایل، کارت و کیت کرده اند که الزاما این وسایل توسط شرکت های سازنده گوشی ساخته و روانه بازار نمی شود. تولید کیف تلفن همراه رتبه اول را در میان لوازم جانبی تلفن همراه را به خود اختصاص داده است به گونه ای که در این روزها شاهد عرضه انواع کیف های موبایل برای کاهش خطرات امواج در بازار تلفن همراه هستیم.

به گفته تولیدکنندگان این محصول، به میزان بسیار زیادی امواج الکترومغناطیس موبایل را کاهش می دهد و تکنولوژی به کار رفته در ساخت کیف های موبایل "ایوال" که در سطح بازار تهران عرضه می شود ،همانند تکنولوژِی است که سازمان ملی هوانوردی و فضا یی امریکا (ناسا) برای جلوگیری از نفوذ امواج الکترومغناطیسی و ایجاد اختلال در سیستم های کامپیوتری ماهواره ای و ایستگاه های فضایی به کار رفته است. کیف ها ی ایوال هم اکنون با قیمت 12 هزار و 500 تومان در بازار تلفن همراه تهران فروخته می شود و کاربر با قرار دادن گوشی در این کیف، می تواند نسبت به کاهش خطرات امواج موبایلی امیدوار باشد.

در عین حال کارشناسان معتقدند که هنوز استفاده از این نوع کالاها در کشور همه گیر و عمومی نشده است و رسانه ها و مراکز عرضه کننده گوشی باید برای آگاهی بیشتر از مزیت های این نوع کالا ها اطلاع رسانی و تبلیغات کنند. از سو ی دیگر برخی کارشناسان و کاربران بر این باورند که پرتوهای امواج تلفن همراه در حدی است که این گونه ابزار به طور صددرصد نمی توانند اثرات مخرب آن را خنثی کند.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1677