تلفن همراه قدرت جذب گردشگری نوین را افزایش می دهد .

تاریخ ۲۷ تیر ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

یک استاد دانشگاه علم و صنعت معتقد است که امروزه تلفن همراه به عنوان یکی از ابزارهای گردشگری الکترونیکی، از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است.


"علی اکبر جلالی" در گفت وگو با خبرنگار ایران موبایل ،گفت که پیش بینی می شود در کشورهایی مانند ایران که سیستم های پشتیبانی این گونه امکانات را ندارند و از تلفن های نسل قدیمی استفاده می کنند، قدرت جذب گردشگری آنان به صفر برسد.

وی با تاکید بر این که بخشی از گردشگری جوامع امروز، وابسته به توسعه زیرساخت های ارتباطی کشور است ، اظهار داشت: زمانی که پهنای باند اینترنتی بالا در دسترس نباشد، هیچ گونه خدمات گردشگری نیز نمی تواند روی تلفن همراه ظاهر شود. وی با بیان این که قابلیت های تلفن همراه روز به روز بیشتر شده و دسترسی مردم نیز به آن آسان تر می شود،یادآور شد:به همین دلیل در کشورهای در حال توسعه که گردشگری را به عنوان یک صنعت درآمدزا می دانند، عموما از نسل سوم تلفن همراه که توانمندی های زیادی به مشترکان می دهد، استفاده می کنند. جلالی با اشاره به وضعیت گردشگری در کره جنوبی گفت:هم اکنون در این کشور تلفن همراه به عنوان کیف پول،گذرنامه، ابزار ترجمه زبان کره ای به انگلیسی و برعکس ، ابزار دسترسی به کل اطلاعات گردشگری و کاتالوگ راهنما استفاده شده است و با وجود فناوری GPS در تلفن همراه امکان نمایش موقعیت جغرافیایی هر لحظه گردشگر نیز فراهم خواهد بود.

 این استاد دانشگاه با بیان این که هر روز بر امکانات گردشگری از طریق تلفن همراه اضافه می شود،ادامه داد: به عنوان مثال امروزه گردشگران، دیگر با خود دوربین عکاسی، فیلمبرداری ، دستگاه ضبط ، کتابچه راهنما و نقشه ندارند و همه این ابزار در دورن تلفن همراه آنها وجود دارد. جلالی خاطرنشان کرد: زمانی که یک گردشگر از منزل و محیط کار خود جدا می شود، می تواند در هر نقطه جهان و از راه دور همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و یا در هر لحظه با خانواده خود در ارتباط باشد.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1675