مصوبه کاهش و افزایش تعرفه پیامک به ایرانسل ابلاغ شد .

تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

مصوبه کاهش و افزایش تعرفه پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات به اپراتور غیر دولتی ابلاغ شده است و این اپراتورها باید بر اساس شرایط و ضوابط پروانه صادره و توجه به مصوبه مذکور تعرفه‏های پیامک خود را تنظیم و پس از تأیید رگولاتوری اجرا کنند.


به گزارش ايران موبايل بر اساس مصوبه هیأت وزیران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید اقدام لازم به منظور رعایت کلی مفاد مصوبه مربوط به نرخ پیامک فارسی و انگلیسی توسط اپراتورهای غیر دولتی را به عمل آورد.

بر همین اساس مفاد این مصوبه به اپراتور غیر دولتی کشور ابلاغ شده است. اجرای مصوبه مذکور منوط به ایجاد شرایط فنی بوده و تعرفه‏های اعلام شده به عنوان تعرفه‏های پایه هستند و اپراتور ایرانسل می‏تواند بر اساس مفاد پروانه خود تا سقف 20 درصد بالاتر از این تعرفه‏ها پیشنهاد خود را به سازمان ارایه کند. مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز با اشاره به قوانین رگولاتوری، در خصوص تعرفه‏ پیامک‏های تالیا گفت: بر اساس قوانین هر زمان تعرفه خدمات شرکت ارتباطات سیار تغییر کند، تعرفه خدمات تالیا نیز به صورت خودکار تغییر می‏کند. وی افزود: چنانچه این تعرفه در شبکه تالیا اعمال نشده باشد اما مابه‏التفاوت به مشترکان طبق ابلاغیه دولت برگردانده می‏شود. مدیر روابط عمومی شرکت ایرانسل نیز در خصوص ابلاغیه دولت مبنی بر کاهش پیامک لاتین و افزایش پیامک فارسی، گفت: درحال حاضر هیچ برنامه‏ای برای افزایش تعرفه پیامک نداریم.

آرش کریم بیگی خاطر نشان کرد: از آنجا که تعرفه پیامک‏های ایرانسل از یک ریال تا 16 تومان در گذشته محاسبه شده، این موضوع صورت مسأله را عوض می‏کند چرا که تعرفه‏های پیامک ایرانسل با تمامی اپراتورها متفاوت بوده و تعرفه پیامک‏ها بر اساس زمان ارسال و مقصد دریافت بین یک ریال تا 16 تومان محاسبه شده است.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1640