سیستم انگشت‏نگاری موبایل در خدمت یورو 2008

تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

موتورولا در طول برگزاری رقابت‏های یورو 2008 نوعی سیستم انگشت‏نگاری موبایل را به منظور کنترل فضاهای اطراف این رقابت‏ها و به خصوص ایستگاه‏های قطار و مترو در اختیار پلیس فدرال سوئیس گذاشته است.


به گزارش ايران موبايل، موتورولا -تولیدکننده تلفن همراه- همزمان با برگزاری رقابت‏های جام ملت‏های اروپا یک سیستم بیومتریک موبایل را برای کمک به پلیس فدرال ارایه کرده است.

 این سیستم که "راه‏حل AFIS " نام دارد به افسران پلیس امکان ثبت اثر انگشت افراد را فراهم می‏کند. "راه‏حل AFIS " از طریق فناوری بی‏سیم این اندازه‏گیری‏های بیومتریک را به پایگاه اطلاعاتی AFIS سوییس ارسال می‏کند.

 به این ترتیب پلیس می‏تواند تصویر افرادی را که پیش از این به دلایلی از از این کشور اخراج شده بودند روی نمایشگر تلفن همراه مشاهده و هویت آن‏ها را شناسایی کند.

 پلیس با کمک این سیستم قادر است افراد را با استفاده از استاندارد PDA و نرم‏‏افزار AFIS موتورولا انگشت‏نگاری کند و به سرعت در فضاهای شلوغ مثل استادیوم‏های محل برگزاری رقابت‏های یورو 2008 و ایستگاه‏های قطار و مترو به شناسایی افراد موردنظر بپردازد. به گفته سخنگوی پلیس فدرال سوییس، این سیستم موبایل در طول برگزاری مسابقات یورو 2008 در سوییس می‏تواند حفاظت و امنیت شهروندان و بازدیدکنندگان را تأمین کند.

در این خصوص معاون رییس و مدیرکل امنیت عمومی و دولتی موتورولا اظهار داشت: "ما معتقدیم که راه‏حل AFIS اولین پروژه بیومتریک موبایل در اروپاست که تصاویر اثر انگشت افراد را تهیه می‏کند."





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1575