بررسی پیشنهاد آیین‏نامه جدید ویژه مزاحمت‏های تلفن همراه .

تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

آیین‏نامه کشف مزاحمت تلفنی مختص تلفن همراه هم‏اکنون در دست هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار در حال بررسی است و پس از تایید به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیشنهاد می‏شود تا از این پس با تمام مزاحمان اپراتورهای مختلف به طور یکسان و بر اساس این آیین‏نامه برخورد شود.


محمد آبایی –مدیر کل بازرسی، ارزیابی و عملکرد و رسیدگی به شکایات شرکت ارتباطات سیار- در گفت‏وگو با ایران موبايل با اشاره به بحث مزاحمت‏های تلفنی برای مشترکان همراه اول اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی قوانینی در خصوص برخورد با مزاحمان تلفنی -که در آن زمان تنها تلفن ثابت بود- وجود داشت که به تصویب مجلس نیز رسیده بود و در حال حاضر به این دلیل که این قانون از نظرحقوقی منسوخ نشده و مجلس آن را رد کرده است، کماکان به قدرت خود باقی است و اجرا می‏شود.

 وی با بیان اینکه در مزاحمت‏هایی که برای بار اول اتفاق می‏افتد، تلفن همراه به مدت یک هفته قطع می‏شود گفت: البته اخطاری از طرف شرکت ارتباطات سیار به شماره آن مشترک ارسال می‏شود و بعد از تکرار به مدت 3 ماه و برای بار سوم به طور کلی ارتباط قطع شده و سلب امتیاز می‏شود. او تصریح کرد: اگر کسی مزاحم تلفنی داشته باشد می‏تواند با تکمیل فرم کشف مزاحمت در هر کدام از ادارات مشترکان ما این درخواست را ارایه دهد که این درخواست مورد رسیدگی قرار می‏گیرد و در صورت تایید بر اساس این قانون اجرا و عملی می‏شود.

مدیر کل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات شرکت ارتباطات سیار گفت: اگر مزاحمت‏های تلفنی از طرف مشترکان دیگر اپراتورها باشد، با آن اپراتورها مکاتبه می‏کنیم تا با مزاحم برخورد کنند. آبایی اظهار کرد: البته در برخی مواقع با مزاحم‏های تلفنی مواجه می‏شویم که شدت این مزاحمت‏ها زیاد است و مشترکان به مراجع قضایی شکایت می‏دهند که آن‏ها نیز از ما استعلام کرده و در صورت تایید ما، خود مراجع قضایی مجازات‏هایی دارند و بر اساس قوانین خود با آن مزاحمان برخورد می‏کنند.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1563