کودکان ژاپنی به تلفن همراه معتاد شده‏اند .

تاریخ ۹ خرداد ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

ژاپنی آن‏قدر به استفاده از تلفن‏های همراه با اتصال اینترنتی معتاد شده‏اند که دولت این کشور برنامه‏ای را آغاز کرده است تا به والدین و معلمان هشدار دهد که استفاده از تلفن‏ها را محدود کنند.


به گزارش ايران موبايل ، یک مقام دولتی که ناظر بر اجرای این عمل است، می‏گوید دولت ژاپن نگران است که دانش‏آموزان مدارس ابتدایی و راهنمایی دارند به دنیای جرایم اینترنتی وارد می‏شوند، ساعت‏های درازی را به تبادل ایمیل از طریق موبایل می‏گذارانند و به دیگر عوارض منفی استفاده زیاد از موبایل دچار می‏‏شوند.

 توصیه‌ها برای محدود کردن استفاده کودکان از موبایل بوسیله یک هیات آموزشی به دولت نخست وزیر یوسو فوکودا ارایه شد و این هفته تصویب می‌شود. این هیات همچنین از سازندگان موبایل خواسته است که تلفن‌هایی تولید کنند که تنها کارکرد صحبت کردن و استفاده از سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) داشته باشد.

بر اساس آمار وزارت آموزش ژاپن حدود یک سوم از دانش‌آموزان در کلاس ششم موبایل دارند و این رقم در کلاس نهم به 60 درصد می‌رسد. برخی از کودکان ژاپنی شب‌ها ساعت‌ها به مبادله ایمیل با دوستان می‌پردازند. یکی از مدل‌های رواج یافته در میان کودکان، "قاعده 30 دقیقه" است که بر مبنای آن کودکی که در عرض نیم‌ساعت به ایمیل پاسخ ندهد، انگشت‌نمای سایرین می‌شود.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1536