راه‏اندازی سیستم SMS اطلاعات گردشگری در ایران .

تاریخ ۷ خرداد ۱۳۸۷ | عنوان: اخبار

سیستم SMS اطلاعات گردشگری کشور توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری راه‏اندازی شد.


رضا موسوی، مدیر کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‏وگو با ايران موبايل از راه‏اندازی سیستم SMS اطلاعات گردشگری کشور خبر داد و گفت: این سیستم علاوه بر اطلاع‏رسانی به منظور نظارت مردمی، مشاوره و ارتباط با مسؤلان مرتبط با این حوزه راه‏اندازی شده است.

 وی اظهار داشت: هم‏وطنان و گردشگران می‏توانند از فردا (سه‏شنبه 07/03/87) که افتتاح رسمی این سیستم است، پیامک‏های خود را به شماره 3000450 ارسال کنند و به‏طور اتوماتیک پاسخ خود را از سیستم دریافت کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره اطلاعات قابل استخراج از این سیستم گفت: این سیستم در واقع دایرةالمعارف جامعی به تفکیک استان‏های کشور از پیشینه تاریخی، هتل‏ها، موزه‏ها، آژانس‏های خدمات مسافرتی، بیمارستان‏ها، رستوران‏ها، داروخانه‏ها، چشمه‏ها، کوه‏ها، قلعه‏ها، پل‏ها، مشاهیر، امامزاده‏ها و سرداران شهید است که افراد می‏توانند تنها با ارسال نام شهر یا استان و ذکر نیاز خود، پیامکی را دریافت کنند که تمام اطلاعات مرتبط با نیازشان را اعم از عناوین و نشانی را در اختیارشان قرار می‏دهد.

 موسوی درباره نظارت مردمی که از جمله اهداف راه‏اندازی این سیستم است، اظهار داشت: بر حسب کلمات کلیدی که به این شماره SMS می‏شود مثلا "ملک" در "یزد" نسخه‏ای از این SMS در اختیار مدیر کل استان و نسخه دیگر در اختیار حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار می‏گیرد که مدیرکل موظف است ظرف چند روز حتما به این SMS پاسخ دهد در صورت عدم پاسخوگویی حوزه ریاست موضوع را از مسؤل استان پیگیری خواهد کرد و حتماً به آن فرد پاسخ داده می‏شود . وی ادامه داد: مردم می‏توانند تخلفات مشاهده شده را نیز به این شماره SMS ارسال کنند. مدیر کل روابط‏عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مردم می‏توانند برای ارتباط با مسؤلان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این شماره SMS ارسال کنند و تقاضای ملاقات کنند که پاسخ برای آنها ارسال خواهد شد.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1526