اولین پایلوت شبکه ای نسل 5/3 تلفن همراه در کشور اجرا می شود

تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

مدیرعامل شرکت "فنون ارتباطات سیار" از اجرای اولین پایلوت شبکه ای نسل 5/3 تلفن همراه (5/3 G ) در سال87 با سرمایه گذاری بالغ بر 10 میلیارد تومان در کشور خبر داد.

 


به گزارش ايران موبايل غلامرضا بهروزی در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه نسل 5/3 تلفن همراه نیاز آینده شبکه های موبایل در دنیا خواهد بود اظهار داشت: تا سال 2010 نسل 2 و 5/2 شبکه تلفن همراه در دنیا برچیده شده و تمامی شبکه های مخابراتی به سمت سیستم نسل 5/3 تلفن همراه حرکت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت فنون ارتباطات سیار تحقیقات در زمینه مخابرات سیار نسل 2 و 3 را از سال 76 در کشور آغاز کرده است گفت:برای این تحقیق و توسعه و تولید بالغ بر 6 سال هزینه و زمان صرف شد. مهندس بهروزی، به قرارداد این شرکت با اپراتور اول تلفن همراه برای تولید تجهیزات نسل 5/2 شبکه (GPRS) اشاره کرد و افزود:اولین پایلوت نسل 3 (3G) شبکه تلفن همراه در کشور توسط فنون ارتباطات سیار به مرحله تولید رسید. مدیرعامل شرکت فنون ارتباطات سیار خاطر نشان کرد:با اجرای پایلوت نسل 5/3 شب

که تلفن همراه در کشور می توان امیدوار بود که همزمان با کشورهای پیشرفته دنیا در سال 2010 این تکنولوژی را در ایران مورد استفاده قرار دهیم. به گفته وی نسل 5/3 تلفن همراه که به 3+ نیز موسوم است امکان استفاده از سرویس ها و کاربردهای دیتا با رویکرد شبکه های مبتنی بر IP را بر روی شبکه موبایل برقرار می کند و ساختار سیستم را به سمت شبکه های NGN سوق می دهد.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1347