وايمكس در دستور کار هیات دولت قرار گرفت

تاریخ ۸ اسفند ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: به منظور دریافت مجوزهای لازم برای برگزاری مزایده وايمكس، این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت.

 


به گزارش ايران موبايل از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، "محمود خسروي" افزود: کلیات پروانه استفاده از خدمات دسترسی پرسرعت دیتا وايمكس تنظیم شده و پس از اعلام نظر دولت، در کمیسیون تنظیم مقررات، بررسی خواهد شد.وی اظهار داشت: پس از بررسی و تصویب این پروانه در کمیسیون تنظیم مقررات، مزایده اعطای مجوز آن برگزار خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات درخصوص کلیات پروانه استفاده از خدمات دسترسی پرسرعت دیتا گفت: بر اساس این پروانه در هر استان، به سه اپراتور مجوز فعالیت داده خواهد شد.وی ادامه داد: با تعیین حق الامتیازهای متفاوت، به گونه‌ای عمل خواهد شد که استان‌های محروم نیز از خدمات دسترسی پرسرعت، بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان این مطلب که در صورت اجازه دولت، این مزایده به صورت استانی و ملی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری نتایج بررسی‌ها در دولت مشخص شده و نتیجه به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شود.وی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری وايمكس در ایجاد دسترسی به پهنای باند بالا در مراکز و موسسات اقتصادی و ایجاد دسترسی در مراکز کم تراکم نظیر روستاها بسیار با اهمیت است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با برگزاری این مزایده، امکان حضور سرمایه‌گذاران بزرگ در این مرحله فراهم شده و شرایط برای رشد بیشتر این حوزه به وجود آید.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1277