سیم کارت اعتباری دولتی به دلیل اختلال رایگان شارژ می شود

تاریخ ۶ دی ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

امكان برقراري تماس پس از اتمام اعتبار سيم‌كارت دولتی بدون انجام شارژ مجدد برای مشترکان در برخی از شهرها وجود دارد.

 


امكان برقراري تماس پس از اتمام اعتبار سيم‌كارت دولتی بدون انجام شارژ مجدد برای مشترکان در برخی از شهرها وجود دارد. مسوولان علت اين مشكل را بروز اشكال فني در سيستم عنوان كرده‌اند اما اين مساله باعث شد تا در اين مدت، سيم‌كارت‌های اعتباری همراه اول با قيمت بالايي در بازار خريد و فروش شوند.
 
ايران موبايل گزارش داده که چند روزي است كه اين مشكل در برخي از شهرستان‌ها و از جمله شهركرد ايجاد شده و بعضي سيم‌كارت‌هاي اعتباري دولتي در سطح استان چهار محال و بختياري بدون شارژ، قابليت برقراري تماس و مكالمه را دارا هستند. رييس شركت مخابرات استان چهار محال و بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار ايران موبايل با اعلام بي‌اطلاعي از اين موضوع گفت: شركت ارتباطات سيار مسوول مستقيم ارائه‌ي خدمات به مشتركان شامل شارژ و فعال و غير فعال كردن سيم‌كارت‌هاي اعتباري دولتي است. عليرضا مهدوي در ادامه گفت: گمان مي‌رود يكي از علت‌هاي اين امر ارائه سرويس ويژه از سوي شركت ارتباطات همراه اول به مشتركان در فاصله‌ي اعياد قربان تا غدير است.

اما محمدحسين فلاح اصغري - معاون نظارت و مديريت شبكه‌ي شركت ارتباطات سيار - درباره‌ي علت اين مساله گفت: در حدود سه روز پيش از اين مشكل آگاهي يافتيم و تيم‌هايي براي برطرف كردن اين مشكلات مشغول كارند. وي علت اين مشكل را اشكال فني در سيستم عنوان كرد و گفت: در برخي مواقع در شبكه اشكال فني به وجود آمده و با ايراداتي در بخش سيگنالينگ مواجه مي‌شويم كه نيروهايمان به‌زودي اين مشكلات را برطرف خواهند كرد. اين مساله در حالي است كه روز 28 مهرماه جاري هم چنين مشكلي بروز كرد و سيستم شارژينگ شهرستان گناوه به‌دليل مشكل در يك سوئيچ‌ بخش IN قطع شد و در نتيجه‌ي آن و با غير فعال شدن اين سيستم، هزينه‌اي از مشتركان سيم‌كارت‌هاي اعتباري در اين شهرستان كسر نمي‌شد.

به گفته‌ي مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران اين مساله بعد از دو تا سه روز شناسايي و برطرف شد. داوود زارعيان درباره‌ي اين كه با توجه عمل نكردن سيستم شارژينگ در اين مدت، هزينه‌اي از سيم‌كارت‌هاي مشتركان كسر نشده است گفت: اين مشكل به دليل كم بودن مشتركان در اين شهرستان خود را كمي ديرتر نشان داد زيرا شبكه به طور كلي از نقطه مركزي و مراكز سوئيچ چك و كنترل و از طريق دستگاه‌هاي ويژه و شبكه‌هاي مركزي نظارت مي‌شود اما در نقاطي كه تعداد مشتركان بيشتر باشد اين موضوع به سرعت خود را نشان مي‌دهد. وي يادآور شد: در يك شبكه‌ي چندين ميليوني امكان وقوع چنين اتفاقاتي وجود دارد و اين موضوع نه فقط در كشور ما بلكه ممكن است در ديگر كشورها نيز به وجود آيد.

 





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1267