بهبود گیرنده های تلویزیون سیار با میزان مصرف انرژی پایین تر

تاریخ ۵ دی ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

عده ای از محققان اروپایی قادر به گسترش فناوری انتقال تصاویر دیجیتال با بهترین کیفیت به گیرنده های ضعیف شده اند.


عده ای از محققان اروپایی قادر به گسترش فناوری انتقال تصاویر دیجیتال با بهترین کیفیت به گیرنده های ضعیف شده اند. این فناوری با حداقل نیاز به زیر سازی شبکه ی تلویزیون سیار و با حداقل نیاز به انرژی و پیچیدگی تلویزیون سیار کار می کند.
 
امواج رادیویی در انتقال رسانه های حقیقی به اطراف پراکنده شده و مسیر گیرنده را می یابند. پراکندگی و انحراف در مسیر سیگنال ها منجر به ضعف موقتی در گیرنده خواهد شد، که اغلب کاربران تلویزیون موبایلی با آن مواجه شده و با تکان دادن موبایل خود سیگنال های قوی تری را به سمت آن فرا می خوانند. این فناوری در زیر- حامل های مختلف سازگار با طول موج های متفاوت ارائه شده است و این قابلیت بروز خط را در انتقال به حداقل میزان می رساند.

محققان عقیده دارند که با تقسیم توان انتقالی در چند آنتن می توان دامنه پوشش بیشتری فراهم آورد. ظاهر سازی سیگنالها در پروژه پلوتو امکان دریافت 5 دسی بل را نشان داد. این پروژه بهترین خدمات را در بدترین شرایط فراهم می آورد. مدیر فنی پروژه پلوتو می گوید"این تکنیک نیازی به بازبینی استانداردهای WiMAX، DVB و DAB را ندارد." یکی از مزایای این تکنیک کارکرد آن در گیرنده های سابق است و تنها به جعبه ای برای تفکیک سیگنال ها نیاز است.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1265