شرکت مخابرات ایران سهمی بیشتر می خواهد

تاریخ ۳ دی ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

دلايل برگشت خوردن پيشنهاد شركت مخابرات ايران از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، چيزي جز سهم‌خواهي بيشتر شركت مخابرات ايران نيست.


دلايل برگشت خوردن پيشنهاد شركت مخابرات ايران از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، چيزي جز سهم‌خواهي بيشتر شركت مخابرات ايران نيست.

به گزارش ايران موبايل ، لطف الله سبوحي، معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، عمده‌ترين ايراد پيشنهاد مخابرات ايران را گران بودن تعرفه تماس از تلفن ثابت به سيم‌كارت‌هاي ايرانسل عنوان كرده است كه براي اصلاح و برطرف كردن آن موارد طرح به مخابرات برگشت داده شده است.
 
وي اظهار داشته است: در پيشنهاد ارائه شده از طرف مخابرات، به بحث كاهش تعرفه سيم‌كارت‌هاي اعتباري اپراتور اول نيز اشاره شده و بخشي از تعرفه‌ها در اين پيشنهاد كاهش و در مقابل بخشي نيز افزايش داده شده بودند. سبوحي، مهم‌ترين موضوع را بحث تماس از تلفن ثابت به سمت ايرانسل ذكر كرده است كه تعرفه مربوطه گران‌تر شده بود و به دليل مغاير بودن با قوانين و مقررات، اين پيشنهاد را نپذيرفته نشده است. وي افزوده است: اين موضوع بايد بين اينتركانكشن‌هاي اپراتورها حل شود و در تماس از تلفن ثابت با ديگر اپراتورها نبايد تفاوت و اختلاف زيادي وجود داشته باشد. سبوحي، بحث تلفن ثابت و تماس از اين تلفن به ديگر اپراتورها را از مهم‌ترين موارد داراي اشكال و خارج از قوانين و مقررات عنوان كرده است كه اين موضوع بعد از بررسي در قالب پيشنهادي به سازمان ارسال مي‌شود و بعد از بررسي سازمان و تصويب در كميسيون تنظيم مقررات نهايي خواهد شد. پيشنهاد افزايش تعرفه تماس از تلفن ثابت به ايرانسل درحالي صورت گرفته است كه طبق آخرين اعلام مديرعامل شركت مخابرات ايران در حال حاضر اين تعرفه 76 تومان محاسبه مي‌شود. گرچه اين تعرفه در تاريخ 9 ارديبهشت ماه سال جاري در بيست و دومين جلسه كميسيون تنظيم مقررات تصويب و ابلاغ شده است اما هنوز اجرايي نشده است و بار ديگر در آخرين پيشنهاد شركت مخابرات ايران به رگولاتوري، تعرفه‌اي بيش از آنچه كه تصويب شده بود، پيشنها داده شده است. تعرفه تماس از تلفن ثابت و سيم‌كارت دائمي همراه اول مدت‌ها است كه دقيقه‌اي 76 تومان از مشتركان دريافت مي‌شود و شركت مخابرات ايران به آنچه كه مصوبه شده، بي‌توجه است. همچنين تعرفه تماس از سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول به مقصد ايرانسل 1130 تومان محاسبه مي‌شود درحالي‌كه سقف تعرفه كاركرد ارتباط مشتركان تلفن همراه اعتباري همراه اول به سمت شبكه ايرانسل 937 ريال تصويب شده است. با توجه به گفته‌هاي معاون سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي كه شركت مخابرات ايران در بسته پيشنهادي خود تعرفه گران‌تري را براي تماس از تلفن ثابت به ايرانسل پيشنهاد داده است، به نظر مي‌رسد كه اين شركت دنبال سهم بيشتري از اين بازار پرسود است و توجهي به ضررهاي مشتركان خود ندارد.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1258