تراشه حافظه نانو از جنس طلا ساخته شد

تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

محققان تایوانی موفق به ساخت حافظه ای ساده، مقاوم و با قابلیت زیاد نگهداری اطلاعات شده اند که از ترکیبی از تراشه های نانو، پلاستیک و طلا تشکیل شده است.


محققان تایوانی موفق به ساخت حافظه ای ساده، مقاوم و با قابلیت زیاد نگهداری اطلاعات شده اند که از ترکیبی از تراشه های نانو، پلاستیک و طلا تشکیل شده است.
 
این حافظه به حجم 16 بایت و به نام حافظه ی بنیانی پایدار معرفی شده است. محققان دانشگاه بین المللی Chung Hsing و مؤسسه ی شبه دولتی تحقیقات صنعتی (LTRI) در جلسه بین المللی ابزارهای الکترونیکی LEEE در سال 2007 جزئیات این وسیله را اعلام کرده اند. این تیم تصمیم دارد از این حافظه در کارت های هوشمند استفاده کنند. استفاده از این حافظه بنیانی برای پیاده سازی در وسایل الکترونیکی قابل تغییر مانند تنظیم فرکانس رادیویی، کارت های هوشمند، e-paper و گوشی های همراه بسیار ضروری به نظر می رسد. این تراشه در صورت قرار گرفتن در معرض هوا و یا استفاده زیاد(عملیات خواندن و نوشتن روی آن) خراب می شود.
 
بر اساس اظهارات کمپانی Zingway Pei، تنایج اخیر نشان داده که این حافظه ی طلایی حتی اگر در معرض هوای آزاد قرار بگیرد حدود 10 روز اطلاعات خود را حفظ می کند. این تراشه جدید در میان 2 الکترود آلومینیومی قرار گرفته است. برای حصول اطلاعات ذخیره شده در آن به اندکی ولتاژ و اندازه گیری جریان بدست آمده نیاز است. بطور معمول جریان آن بسیار ناچیز است ولی با رساندن ولتاژ به 2 ولت جریان بدست آمده، 10000 برابر می شود. خالی کردن حافظه هم توسط ولتاژ منفی قوی صورت می گیرد. پایداری این تراشه های جدید حتی در فشار جریان قوی نیز پایدار خواهند ماند.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1220