سونی اریکسون با حرکات بدن، موبایل را کنترل می کند

تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

سونی اریکسون در نظر دارد برای گوشی هایی که در آینده از سوی این کمپانی ژاپنی-سوئدی تولید می شوند از تکنولوژی کنترل حرکتی استفاده کند.


سونی اریکسون در نظر دارد برای گوشی هایی که در آینده از سوی این کمپانی ژاپنی-سوئدی تولید می شوند از تکنولوژی کنترل حرکتی استفاده کند.

به این ترتیب با استفاده از این تکنولوژی کاربر قادر خواهد بود فرمان هایی مثل پاسخگویی به تلفن، گرفتن عکس و ... را فقط با حرکات بدن به گوشی بدهد. طرز کار این تکنولوژی به این صورت است که، یک نرم افزار خاص برای تراشه دوربین طراحی می شود که می تواند تصاویر را پردازش و تحلیل کند و فرمان های حرکتی را تشخیص داده و عکس العمل مناسب را انجام دهد. مثلاً اشاره انگشت به سمت بالا برای پاسخگویی به تماس و اشاره انگشت به سمت پائین برای رد مکالمه(reject) استفاده می شود. البته می توان این فرمان ها را با حرکات متفاوت برای گوشی تنظیم کرد. البته این گونه فرمان های حرکتی در گوشی های دیگر سونی اریکسون هم ارائه شده اند: مثلاً در W580 با تکان دادن گوشی می توان موسیقی در حال پخش را عوض کرد و یا در W380 می توان با حرکت دو دست زنگ ساعت گوشی را قطع کرد. هر چند این گونه نوآوری های سونی اریکسون بیشتر برای گوشی های دوربین دار بوده اما می توان در وسایل دیگری نیز از این تکنولوژی ها استفاده کرد. به عنوان مثال ایجاد یک کنترل از راه دور(remote Control) که دارای دوربین داخلی باشد. به نظر می رسد با این گونه نوآوری ها، با دوره جدیدی از تکنولوژی ها روبه رو می شویم.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1201