کاهش تعرفه اس ام اس، درآمد روزانه مخابرات را نصف می کند

تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلایل مخالفت وزارت ICT را با کاهش تعرفه پیامک در زمان حاضر، تشریح کرد.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دلایل مخالفت وزارت ICT را با کاهش تعرفه پیامک در زمان حاضر، تشریح کرد. محمدسليماني، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت و گو با خبرگزاري ايران موبايل ، اظهار داشت: بررسي و نهايي شدن تعرفه پيامك موضوعي زمان بر است بودجه ريزي و پيش بيني دستيابي به ارقام وزارت ICT در لايحه سال آينده، عدم افزايش تعرفه‌هاي مخابراتي، نزديك شدن به زمان واگذاري سهام شركت‌هاي مخابراتي از جمله دلايل عدم كاهش تعرفه پيامك در زمان حاضر است.

وي گفت: حذف هزينه نمايشگر در قبوض تلفن همراه موجب كاهش 120 ميليارد توماني درآمد مخابرات شده است. سليماني تأكيد کرد: در آستانه ورود شركت مخابرات ايران نبايد اقدامي در جهت كاهش سود و درآمد اين شركت كرد. وزارت ارتباطات وظايفي در قبال بودجه سالانه شركت‌هاي تابعه و پيش بيني شده در لايحه بودجه دارد و بايد به اهداف و ارقام اعلام شده دست يابد.

بنابراین عدم تحقق درآمدهاي پيش بيني شده در لايحه بودجه براي وزارت ICT انحراف از بودجه خواهد بود. وي تصریح كرد: هدف وزارت ارتباطات كاهش تعرفه ها است، ولي بايد این نکته را نیز در نظر گرفت بسياري از خدمات الزامي دولت در شهرها و روستاها بر روي دوش مخابرات و ارتباطات سيار است كه اين خدمات در مواردي تقريبا رايگان عرضه مي شود. گزارش ايران موبايل حاكي است: در حال حاضر روزانه 40 ميليون پيامك، ميان 21 ميليون مشترك تلفن همراه دولتي مبادله مي شود كه با در نظر گرفتن بهاي 14 تومان برای هر پیامک، مخابرات روزانه 560 ميليون تومان درآمد دارد. كه اگر طبق گزارش سازمان بازرسي تعرفه پيامك به نصف كاهش يابد درآمد مخابرات به 280 ميليون تومان در روز كاهش مي يابد.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1166