مخابرات برای نصب آنتن بي تي اس باید ضوابط شهرسازی را رعایت کند

تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

شهرداری تهران هیچ مخالفتی با نصب آنتن های BTS تلفن همراه ندارد و کمک های لازم را در این زمینه انجام داده است. اما مخابرات برای نصب این آنتن ها باید ضوابط شهر و شهر سازی را رعایت کند.


شهرداری تهران هیچ مخالفتی با نصب آنتن های BTS تلفن همراه ندارد و کمک های لازم را در این زمینه انجام داده است.

اما مخابرات برای نصب این آنتن ها باید ضوابط شهر و شهر سازی را رعایت کند. محمد باقر قالیباف، شهردار تهران در گفتگو با ايران موبايل این خبر را اعلام کرد و گفت: با برگزاری یک نشست با دکتر سلیمانی، وزیر ارتباطات، به توافقاتی در خصوص نصب آنتن های BTS دست یافتیم و شهرداری بر اساس این توافقات حاصل شده به وظایف خود عمل می کند. وی ادامه داد: نصب آنتن یک مسئله مهم است؛ ولی شرکت ارتباطات سیار مجاز نیست که این آنتن ها را در اماکن مسکونی و شخصی حیاط منازل ، پشت بام مجتمع های مسکونی، پارک ها و پیاده رو ها نصب کند.

البته پس از این جلسه مخابرات ضوابط شهرسازی را قبول کرده و توافقات حاصل شده است . شهردار تهران گفت: معاون های شهرداری هر ماه هما هنگی های اجرایی لازم را در این زمینه انجام می دهند و مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد. وی اظهار داشت: شهرداری هیچ مشکلی برای نصب BTS ندارد و اگر ضعف فنی در این زمینه وجود دارد نباید شهرداری را در این زمینه مقصر دانست. این در حالیست که شرکت ارتباطات سیار دلیل اصلی اختلالات شبکه تلفن همراه را ممانعت شهرداری در نصب آنتن های BTS عنوان کرده و معتقد است که شهرداری به دلیل حفظ زیبا سازی شهری اجازه نمی دهد که اپراتور اول در نقاط فاقد پوشش دهی آنتن نصب کند.

بنا به گفته مقامات وزارت ارتباطات 300 نقطه کور در تهران وجود داردو ظاهرا شهرداری برای نصبBTS مخالفتی نمی کند اما در عمل هیچ اقدامی صورت نمی دهد.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1112