ساخت ریزتراشه های مخابراتی که با امواج نور کار می کنند

تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۸۶ | عنوان: اخبار

محققان شرکت MIT بر اساس یک تئوری جدید، ریزتراشه های هوشمندی ساخته اند که می توانند خود را با همه ی طول موج های نور تطبیق دهند. این امر در پیشرفت فناوری ارتباطات نقش بسزایی خواهد داشت.


محققان شرکت MIT بر اساس یک تئوری جدید، ریزتراشه های هوشمندی ساخته اند که می توانند خود را با همه ی طول موج های نور تطبیق دهند.

 این امر در پیشرفت فناوری ارتباطات نقش بسزایی خواهد داشت. این محققان از مدت ها پیش به منظور ایجاد سیستم های پیشرفته تر، در زمینه ی ریز تراشه هایی که به جای الکتریسیته با نور کار می کنند پژوهش های خود را آغاز کرده بودند.
 در این تئوری نشان داده می شود که چگونه این ریز تراشه ها در دستگاه های کوچکی با قطعات متحرک قرار داده می شوند و چگونه این دستگاه ها از طریق امواج نوری تغذیه و کنترل می گردند.
 
به اعتقاد سرپرست این پژوهش، از این ریز تراشه ها می توان برای اهداف پیچیده و گسترده ای بهره گرفت که از آن جمله می توان تنظیم پهنای باند شبکه از راه دور و نیز پردازش سیگنال های شبکه ی فیبر نوری بدون نیاز به انرژی الکتریکی را نام برد. تیم تحقیقاتی MIT پیش از این در مورد پروژه های بسیاری نظیر سیلکون ها، امواج نوری میکروسکوپی و لیزرها مطالعاتی انجام داده بودند.





نوشته‌ای از ایران موبایل
https://www.irmob.com

نشانی این صفحه :
https://www.irmob.com/modules/news/article.php?storyid=1095