• برنامه ها
  • بازی ها
  • تم ها
  • ویدیو ها
  • موزیک ها
  • بکگراند ها
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • اخبار
  • برسی جدولی
  • برسی تخصصی
  • قیمت گوشی
اخبار جدید
پیامک جدید
حامی
تبلیغات

تمام مشکلاتی که برخی از اولین دارندگان آیفون ۵ از آنها رنج می‌برند!

دسته : اخبار در تاريخ ۶ مهر ۱۳۹۱ (3175 بار خوانده شده)

مطمئنا اگر در این مدت اخبار آیفون ۵ را دنبال می‌کردید متوجه شده‌اید که آیفون ۵ در کنار سخت‌افزار بسیار خوب و بدنه بسیار نازک و سبک آن، همچون سایر گوشی‌ها شاهد گزارش برخی مشکلات خاص از سوی دارندگان خود بوده است. بررسی این مشکلات تنها برای آشنایی بیشتر با این گوشی بوده و مبتنی بر گزارش‌های منتشر شده از سوی کاربران و صاحبان این گوشی درفروم رسمی اپل و سایر وب‌سایت‌های معتبر اینترنتی و وبلاگ‌هاست.



حساسیت بدنه گوشی یه خط و خش 

تنها چند روز پس از عرضه این گوشی، گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که مشتریان این گوشی اعلام داشته‌اند که بدنه آلومینیومی آیفون ۵ آنها، بسیار راحت خش بر می‌دارد.

حساسیت بدنه گوشی یه خط و خش به کنار، نکته اینجاست که برخی کاربران اعلام کرده‌اند که با باز کردن جعبه محصول متوجه شده‌اند که قاب گوشی آنها حتی دچار ترک و شکستگی نیز شده است. آقای Jeff Blagdon که یکی از نویسندگان وب‌سایت معتبر The Verge است نیز با تائید این موضوع اعلام کرده است که آیفون خریداری شده توسط او نیز به همین مشکل در درون جعبه دچار شده است!

میزان گستردگی این مشکل هنوز مشخص نیست اما طبق نظرسنجی MacRumors که یکی از برترین وبلاگ‌های سرسخت و علاقه‌مند اپل است یک سوم از کاربران این سایت که آیفون جدید را خریداری کرده‌اند با این مشکل مواجه شده‌اند که عدد قابل توجهی است! ظاهرا این مشکل به این دلیل ایجاد شده که بدنه آیفون ۵ از آلومینیومی ساخته شده که فقط سبک‌تر نیست، بلکه نازک‌تر از بدنه فولاد ضد زنگ آیفون۴S است و در این صورت بدنه راحت‌تر دچار خش شد و در برابر ضربه‌های کوچک آسیب‌پذیر می‌شود.

در کنار این مشکل ظاهری برخی مشکلات نرم‌افزاری (و شاید سخت‌افزاری) نیز در صحبت‌های کاربران در فروم‌های مختلف و فروم رسمی اپل که هم‌اکنون نیز مطرح است، موجود بوده که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

سرعت فوق‌العاده پایین دسترسی به وای‌فای

اولین و شاید برترین مشکل آیفون ۵ که کاربران با آن مشکل داشتند سرعت فوق‌العاده پایین دسترسی به وای‌فای از طریق پروتکل WPA2 است. چندی از کاربران در فروم اپل گزارشاتی را در این خصوص منتشر کردند که ادامه‌دار شد و به طور مثال کاربری با نام C4RLOCO که اولین مشکل را در این خصوص و در فروم اپل مطرح کرده بود با طرح این مشکل اعلام کرده بود که از ادامه استفاده از پروتکل WPA2 صرف‌نظر کرده و با آیفون ۵ شروع به وبگردی با سرعت عادی کرده است.

این مشکل تا آنجا بالا گرفت که MacRumors نیز مطلبی را در این مورد با این تیتر منتشر کرد: سرعت پایین و دردناک وای‌فای آیفون ۵!

این وبلاگ در گزارش خود آورده است که: چندی پیش گزارشی مبنی بر این مطرح شد که iOS6 مشکلاتی را در برقراری ارتباط وای‌فای دارد اما این مشکل هیچ ربطی به سیستم عامل ندارد. در این گزارش و به نقل از کاربری با نام Mjlivesimmortal  آمده است که: به نظر من مشکل از خود آیفون ۵ است. من آیفون ۴S خودم رو به نسخه جدید iOS آپدیت کردم و به هیچ مشکلی نظیر سرعت پایین وای‌فای برنخوردم.

کاربر دیگری نیز با تائید این موضوع اورده است که: سرعت کانکشن فوق‌العاده پایین است و مکرارا قطع و وصل می‌شود، من هیچ مشکلی در استفاده از پروتکل WPA2 در آیفون ۴ نداشتم، حالا هم نمیخواهم از آن استفاده کنم، آیا اپل اصلا این محصول را تست کرده است؟

نور در پشت پنل صفحه نمایش

اما مشکل دیگری که بعد از این موضوع می‌تواند اهمیت داشته باشد مشکل نمایان شدن نوری کوچک بر روی صفحه نمایش آیفون جدید است. این مشکل را به نوعی می‌توان ارثی داسنت که چندین بار تاکنون در محصولات اپل تکرار شده است و حالا هم به آیفون نسل جدید رسیده است!

جالب اینجاست که این مشکل نیز ابتدا در MacRumors مطرح شد. شخصی عکسی را قرار داد که نشان‌دهنده نوری کوچک در پشت پنل صفحه نمایش بود. بعد از آن فردی دیگر نیز این گزارش را تایید کرد و عکسی از آیفون جدید خود را ارسال کرد که دقیقا حکایت از وجود همین مشکل بود. فروم اپل هم از این گزارشات بی‌نصیب نماند و چند نفر نیز در این آدرس از این مشکل در آیفون خود شکایت داشتند.

در این خصوص برخی کاربران اعلام کرده‌اند که با وجود تعویض گوشی خود با یک گوشی جدید، بعضی از آنها باز هم همین مشکل را داشته‌اند، البته این مشکل نسبت به مشکلات بالا چندان گسترده نیست و تعداد گزارش‌دهندگان کم هستند.

سال نیز پیش بعضی از خریداران iPad2 اعلام کردند که از کناره های تبلتشان نور به صورت مستقیم به صفحه نمایش می‌خورد و همچنین بعضی آیفون ۴ های سفید نیز چنین مشکلی را در قسمت اپلیکیشن دوربین داشتند. آیفون ۴Sنیز مشکلی را در نمایش دادن هاله زرد رنگ در صفحه نمایش داشت که بعدا معلوم شد بر اثر استفاده از چسب به جای محکم کردن قطعات به وجود آمده است.

اپل در گوشی‌های قبلی خود نیز با مشکلاتی نظیر آنتن‌دهی به دلیل قرار گرفتن آنتن در قاب کناری خود روبرو بود که با شکایت انجمن چپ‌دستان جهان روبرو شد که مدعی بودند هنگام گرفتن گوشی در دست خود در هنگام مکالمه دیگر از آنتن‌دهی خبری نیست. اپل بعدها این مشکل را با عرضه قاب بدنه جدید رایگان مرتفع کرد.

به‌هر حال این مشکلات برای یک محصول این چنین محبوب فوق‌العاده بد است و امید است که باز هم چنین مشکلاتی را شاهد نباشیم.

برچسب‌ها: اپل   آیفون 5  
سایر خبرها
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز پدر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - جدال برترین‌ها؛ مقایسه کامل «گلکسی اس4» و «اچ‌تی‌سی وان»
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - آغار عرضه Ascend P2 و Ascend Mate هواوی به بازار خاورمیانه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس تبریک ولادت امام جواد(ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - لومیا 925 نوکیا دارای 6 عنصر لنز دوربین است!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - نوکیا لومیا 925؛ رونمایی از ویندوزفون آلومینیومی با دوربین هوشمندتر!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اکسپریا ZR؛ رونمایی از برادر کوچکتر غول اندرویدی سونی!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس ویژه لیلة الرغائب
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - مدل ضدآب Galaxy S4 به‌زودی عرضه میشود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - سیستم‌عامل گوشی‌های اکسپریا به‌روز می‌شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - Google Now یک رقیب جدی برای Siri اپل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - M4: تلفن میان رده اچ تی سی با دوربین اولترا پیکسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - آیا این تصویر تلفن لومیا 950 نوکیا است؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - رونمایی از HTC First، عرضه اختصاصی توسط AT&T با قیمت ۹۹ دلار
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - عرضه Galaxy S IV سامسونگ تا 10 روز دیگر در 6 مدل
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - اس ام اس خنده دار اسفند 91 سری سوم
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - لو رفتن مشخصات و سبک طراحی احتمالی گلکسی اس چهارم در توییتر
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
پیام*
کد تایید*
{۲} + {۸} = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 3 مرتبه