• برنامه ها
  • بازی ها
  • تم ها
  • ویدیو ها
  • موزیک ها
  • بکگراند ها
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • اخبار
  • برسی جدولی
  • برسی تخصصی
  • قیمت گوشی
اخبار جدید
پیامک جدید
حامی
تبلیغات

۱۵ حقیقتی که شاید درباره‌ی موتورولا ندانید!

دسته : اخبار در تاريخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ (2815 بار خوانده شده)

حتماً شما نیز از خبر جنجالی این روزهای دنیای IT بی‌اطلاع نیستید. خریداری شاخه موبایل شرکت موتورولا یا Motorola Mobility توسط گوگل به مبلغ ۱۲٫۵ میلیارد دلار که قطعاً حرکتی پیش به سوی تحولاتی عظیم در آینده‌ی اندروید خواهد بود.



در ژانویه‌ی ۲۰۱۱، موتورولا به دو کمپانی مجزا تقسیم شد؛ Motorola Mobility و Motorola Solutions. در مطلب پیش رو همراه ما باشید تا کمی بیشتر با گذشته‌ی موتورولا آشنا شویم.

این شرکت نیز همچون اغلب غول‌های فناوری، فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده ‌است، هرچند که بارها در زمینه‌های مختلف نائل به کسب لقب «برترین» شده است.

۱- در سال ۱۹۲۸ تحت عنوان شرکت سازندگی Galvin تأسیس گردید و با ارائه‌ی مبدل باتری به عنوان اولین محصول، پا به عرصه‌ی تجارت گذاشت.

۲- با معرفی یکی از اولین رادیوهای ساخته شده برای اتومبیل، در سال ۱۹۳۰، نام تجاری موتورولا متولد شد؛ بصورتی که motor مترادف با ماشین و ola برگرفته شده از لغت Victrola هم‌معنی با صدا، در نظر گرفته شد. هرچند تغییر نام این کمپانی به موتورولا تا سال ۱۹۴۷ به طور رسمی صورت نگرفت. در ابتدا این رادیوها تنها در اختیار سازمان پلیس آمریکا بودند، و به مرور زمان این فناوری پیشرفت کرده و منجر به تهیه‌ی دستگاهی جهت ارتباطات دوطرفه شد.

۳- در سال ۱۹۴۰، موتورولا یکی از تنها تولیدکنندگان واکی-تاکی و با نام SCR-300 بود. همچنین در راستای انجام قراردادی با سازمان جنگ آمریکا، موتورولا دست به تولید راه حلی جهت رفع مشکل ارتباطات پیاده نظام‌های این سازمان زد تا هنگام حرکت و مبارزه در جنگ جهانی دوم ارتباط ارتش و سربازان قطع نگردد. یک سال بعد، Handie-Talkie که برترین بیسیم قابل حمل آن دوره بود، تولید شد و به عنوان یک نام تجاری موتورولا در سال ۱۹۵۱ معرفی گردید.

 

 

 

 

۴- شرکت Galvin در سال ۱۹۴۳ اولین سهام عمومی موتورولا را به قیمت هر سهم ۸٫۵ دلار به فروش گذاشت.

۵- لوگوی معروف موتورولا در سال ۱۹۵۵ با طراحی Zeke Ziner معرفی شد. نشان M همراه با دو قله‌ی مثلثی شکل، نمایانگر چشم‌انداز رهبری مترقی این شرکت بود.

 

 

 

 

۶- موتورولا با تولید اولین پیجر Pager در سال ۱۹۵۶ دوباره به اوج صنعت بازگشت. در حالی که در دهه‌ی ۹۰ استفاده‌ی عمومی از Pager در حال افزایش بود، ایده‌ی اصلی موتورولا یا همان Handie-Talkie توسط بیمارستان‌های نیویورک بیش از پیش کاربرد داشت. پزشکان برای دریافت پیام‌های رادیوئی تا شعاع ۴۰ کیلومتری، ماهیانه ۱۲دلار می‌پرداختند. در سال ۱۹۹۵، موتورولا اولین Pager دوطرفه را با نام Tango معرفی کرد و کاربران را قادر ساخت تا پیام متنی دریافت کرده و پاسخ دهند.

۷- این شرکت باز هم دست از پیشرفت برنداشت و در سال ۱۹۶۰ اولین تلویزیون صفحه بزرگ و بی‌سیم را به بازار عرضه کرد. سه سال بعد نیز اولین تلویزیون رنگی و مستطیل شکل را در جهان تولید کرد. هرچند موتورولا در سال ۱۹۷۴ بخش تولید تلویزیون خود را به Quasar، کمپانی مادر پاناسونیک ژاپن فروخت.

۸- «گامی کوچک برای یک مرد، اما جهشی عظیم برای بشریت»، این جمله‌ای بود که «نیل آرمسترانگ» در سال ۱۹۶۰ به عنوان اولین انسانی که پا به ماه گذاشت، توسط دستگاه مخابره‌ی رادیویی که موتورولا طراحی کرده ‌بود، بیان کرد.

۹- اولین تلفن همراه نیز در سال ۱۹۷۳ توسط موتورولا ساخته شد و ۱۰سال بعد DynaTAC 800X به عنوان اولین موبایل تجاری مورد تایید FCC به بازار عرضه شد. در عکس زیر، دکتر مارتین کوپر- مخترع تلفن همراه و نائب رئیس سابق موتورولا- را همراه با گوشی DynaTAC 800X می‌بینیم.

 

 

 

 

۱۰- موتورولا با معرفی MC68020، به عنوان اولین تولیدکننده‌ی ریزپردازنده‌های ۳۲ بیتی شناخته شد. این چیپ با اندازه‌ی ۳٫۸ یک اینچ، دارای ۲۰۰،۰۰۰ ترانزیستور بود.

۱۱- در سال ۱۹۹۶، موتورولا سبک‌ترین تلفن بازار را با نام Motorola StarTAC عرضه کرد. تلفنی که به لحاظ سبک طراحی نیز بسیار قابل توجه بود.

 

 

 

 

۱۲- در سال ۱۹۹۸، این شرکت جایگاه خود را به عنوان بزرگترین فروشنده‌ی تلفن همراه، به نوکیا سپرد.

۱۳- موتورولا باز هم دست از خلاقیت برنداشت و در سال ۱۹۹۹، با عرضه‌ی اولین گوشی هوشمند جهان به نام iDEN i1000 plus که قادر به مرور web و استفاده از ایمیل بود، به عنوان پیشرو در صنعت شناخته شد. این گوشی اولین تلفنی بود که قابلیت‌های یک تلفن دیجیتال را با رادیوی دوطرفه، Pager، مرورگر اینترنت، ایمیل، فکس و ارسال پیام دوطرفه ترکیب کرده بود.

۱۴- تا قبل از تولید آی‌فون، گوشی Motorola RAZR پرفروش‌ترین تلفن در بازار آمریکا بود. هرچند که امروز نیز این گوشی به عنوان پرفروش‌ترین تلفن تاشوی دنیا شناخته می‌شود. Motorola RAZR در عرض ۴ سال بیش از ۱۳۰میلیون خریدار داشت.

۱۵- ماجراجویی‌های موتورولا با ورود به عرصه‌ی اندروید به اوج خود رسید. بدون توجه نسبت به برخی رکودها، Droid باعث شد تا موتورولا جایگاه اول سال را به عنوان برترین گجت سال از دید «تایم» کسب کند. مدل‌های بعدی Droid X و Droid2 کمک کرد تا موتورولا دوباره به بازی بازگردد.

منبع: یک پزشک

برچسب‌ها: موتورولا   Motorola  
سایر خبرها
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز پدر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - جدال برترین‌ها؛ مقایسه کامل «گلکسی اس4» و «اچ‌تی‌سی وان»
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - آغار عرضه Ascend P2 و Ascend Mate هواوی به بازار خاورمیانه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس تبریک ولادت امام جواد(ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - لومیا 925 نوکیا دارای 6 عنصر لنز دوربین است!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - نوکیا لومیا 925؛ رونمایی از ویندوزفون آلومینیومی با دوربین هوشمندتر!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اکسپریا ZR؛ رونمایی از برادر کوچکتر غول اندرویدی سونی!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس ویژه لیلة الرغائب
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - مدل ضدآب Galaxy S4 به‌زودی عرضه میشود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - سیستم‌عامل گوشی‌های اکسپریا به‌روز می‌شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - Google Now یک رقیب جدی برای Siri اپل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - M4: تلفن میان رده اچ تی سی با دوربین اولترا پیکسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - آیا این تصویر تلفن لومیا 950 نوکیا است؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - رونمایی از HTC First، عرضه اختصاصی توسط AT&T با قیمت ۹۹ دلار
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - عرضه Galaxy S IV سامسونگ تا 10 روز دیگر در 6 مدل
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - اس ام اس خنده دار اسفند 91 سری سوم
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - لو رفتن مشخصات و سبک طراحی احتمالی گلکسی اس چهارم در توییتر
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
پیام*
کد تایید*
{۲} + {۳} = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 3 مرتبه