• برنامه ها
  • بازی ها
  • تم ها
  • ویدیو ها
  • موزیک ها
  • بکگراند ها
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • اخبار
  • برسی جدولی
  • برسی تخصصی
  • قیمت گوشی
اخبار جدید
پیامک جدید
حامی
تبلیغات

وقتی facebook پنهانی، تلفن همراه می‌سازد

دسته : اخبار در تاريخ ۲۹ شهریور ۱۳۸۹ (2830 بار خوانده شده)

بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام شده به زودی در کشور‌های توسعه یافته مرور وب از روی موبایل از مرور وب بر روی سیستم های desktop پیشی می‌گیرد. امروز خبر جالبی در سایت techcruch درج شده است. ظاهراً facebook نیز به دنبال تولید گوشی تلفن همراه است تا بتواند سهمی از این بازار داشته باشد. حال خبر را بخوانیم



فیس بوک در حال ساخت تلفن همراه است. منبعی که از این قضیه خبر دارد، این موضوع را به ما گزارش داده است. ظاهراً فیس بوک در پی ساخت نرم افزار این تلفن است و برای فراهم کردن سخت افزار آن از شرکت دیگری کمک خواهد گرفت و این دقیقاً همان کاری است که اپل و بقیه شرکت ها انجام داده‌اند.facephone

کمتر از یک سال پیش بود که خبری به بیرون درز کرد مبنی بر اینکه گوگل در حال ساخت تلفن همراه است و در نهایت گوشی Nexus One توسط گوگل معرفی شد. منبع ما گزارش داد که دقیقاً همان زمان بود که facebook از وجود پلتفرم هایی همچون آیفون و آندروئید احساس خطر کرد. از طرفی نرم افزار‌های جذاب facebook که برای این پلتفرم‌ها عرضه شده است کافی نیست و نمی تواند خطری را که محبوبیت این دو پلتفرم برای فیس بوک ایجاد می کند را خنثی کند.

از سویی فیس‌بوک می‌خواهد که به اعماق لیست تماس تلفن ها و دیگر قابلیت های یک گوشی دسترسی داشته باشد که این امر تنها با توسعه یک سیستم عامل اختصاصی میسر می‌شود.
گفته می‌شود که دو کارمند سطح بالای فیس‌بوک به نام های Joe Hewitt و Matthew Papakipos به طور مخفیانه بر روی این پروژه کار می‌کنند و چند و چون این کار حتی از دید دیگر کارمندان فیس بوک نیز مخفی شده است.
هر دو شخص درکی عمیق از سیستم عامل ها دارند.

Hewitt در ساخت مرورگر فایرفاکس کمک کرد و قبل از اینکه در سال ۲۰۰۷ به استخدام فیس بوک در بیاید، روی Parakey کار می کرد. پروژه parakey که هرگز به سرانجام نرسید، در اصل یک سیستم عامل تحت وب بود. Hewitt همچنین تمامی نرم افزار‌های آیفونِ فیس بوک را طراحی کرده است اما در سال گذشته به خاطر انحصار‌طلبی شرکت اپل از ادامه کار بر روی پروژه‌های توسعه نرم افزار برای آیفون کنار کشید. اما او هم با سیستم عامل آشناست و هم موبایل را خیلی خوب می‌شناسد.

پاپاکینوس هم سابقه درخشانی در این پروژه دارد. او تا ماه ژوئن رهبر تیم توسعه Google Chrome OS بود ولی از ادامه کار انصراف داد. احتمالاً پروژه جالب تری توجه او را جلب کرده (برای مثال همین پروژه تلفن همراه فیس بوک).

حال این تلفن چه شکلی خواهد بود‌؟ هنوز نمی دانیم. کی عرضه خواهد شد؟ این را هم نمی دانیم. اما حدس می زنیم که این گوشی باید ارزان قیمت باشد، چیزی که هر کس توان خریدش را داشته باشد تا به مردم اجازه دهد تا دنیای فیس بوکشان را با گوشی همراه کنند. مثلاً شاید دیگر لازم نباشد شماره دوستانتان را وارد کنید بلکه تنها کافیست نامشان را ببرید. ما فکر می کنیم که هدف فیس بوک این باشد که این گوشی تلفن در دستان همه مردم قرار گیرد از این رو احتمال می‌رود که قیمت خیلی پایینی داشته باشد مثلاً ۵۰ دلار و از طرفی هزینه تلفن های خود را نیز از طریق اعتبار فیس بوکتان پرداخت کنید.
فصل تعطیلات زمان خوبی برای انتشار یک محصول جدید است ولی احتمالاً خیلی زود است که بخواهیم در مورد انتشار این محصول صحبت کنیم.

البته چیزی مشخص نیست، شاید کل این پروژه قبل از به سر انجام رسیدن منتفی شود. تنها چیزی که می دانیم این است که Hewitt و Papakipos به شکلی کاملاً سری بر روی یک پروژه کار می‌کنند و منبع ما گزارش داده که این پروژه احتمالاً توسعه یک گوشی موبایل برای فیس بوک است.

ما همکاری های فیس بوک با دیگر شرکت ها را نادیده نمی‌گیریم. سال گذشته گفته شد که Spotify به همراه شرکت INQ بر روی یک گوشی کار می‌کنند و سرمایه گذاری که در هر دو شرکت حضور دارد، Li Ka-shing است. ایشان یکی از سرمایه گذاران بزرگ فیس بوک است از این رو اگر همکاری بین فیس بوک و INQ صورت پذیرد اصلاً جای تعجب نیست.


پی نوشت:
ساعاتی بعد از انتشار این خبر مسئولان فیس بوک ساخت تلفن همراه را رد کردند. در همین چند ساعت خبر هایی منتشر شد مبنی بر اینکه سیستم عامل جدید فیس بوک برای موبایل بر پایه آندرویید ساخته خواهد شد که کلیه این خبر ها توسط مسئولان فیس بوک رد شده است. البته مطالبی برخی سایت ها از جمله اینجا نوشته شده که جای تامل دارد مانند اینکه در حال حاضر فیس بوک ۱۵۰ میلیون کاربر موبایلی دارد و پرکاربردترین اپلیکیشن های app store شرکت اپل متعلق به فیس بوک است. فیس بوک برای غلبه بیشتر بر این بازار احتیاج دارد که از حالت سرویس دهنده خارج شود و به یک پلتفرم تبدیل شود. شاید ساخت یک تلفن همراه (همانند Nexus one) منطقی به نظر نرسد ولی تولید یک سیستم عامل موبایل توسط فیس بوک دور از ذهن نیست.

منبع: 1 پزشک

برچسب‌ها: موبایل   تلفن   فیس   بوک  
سایر خبرها
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز پدر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - جدال برترین‌ها؛ مقایسه کامل «گلکسی اس4» و «اچ‌تی‌سی وان»
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - آغار عرضه Ascend P2 و Ascend Mate هواوی به بازار خاورمیانه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس تبریک ولادت امام جواد(ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - لومیا 925 نوکیا دارای 6 عنصر لنز دوربین است!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - نوکیا لومیا 925؛ رونمایی از ویندوزفون آلومینیومی با دوربین هوشمندتر!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اکسپریا ZR؛ رونمایی از برادر کوچکتر غول اندرویدی سونی!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس ویژه لیلة الرغائب
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - مدل ضدآب Galaxy S4 به‌زودی عرضه میشود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - سیستم‌عامل گوشی‌های اکسپریا به‌روز می‌شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - Google Now یک رقیب جدی برای Siri اپل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - M4: تلفن میان رده اچ تی سی با دوربین اولترا پیکسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - آیا این تصویر تلفن لومیا 950 نوکیا است؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - رونمایی از HTC First، عرضه اختصاصی توسط AT&T با قیمت ۹۹ دلار
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - عرضه Galaxy S IV سامسونگ تا 10 روز دیگر در 6 مدل
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - اس ام اس خنده دار اسفند 91 سری سوم
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - لو رفتن مشخصات و سبک طراحی احتمالی گلکسی اس چهارم در توییتر
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
پیام*
کد تایید*
{۹} + {۴} = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 3 مرتبه