• برنامه ها
  • بازی ها
  • تم ها
  • ویدیو ها
  • موزیک ها
  • بکگراند ها
  • گالری عکس
  • اس ام اس
  • اخبار
  • برسی جدولی
  • برسی تخصصی
  • قیمت گوشی
اخبار جدید
پیامک جدید
حامی
تبلیغات

انتقاد صریح مجلسی ها از عملکرد شرکت مخابرات .

دسته : اخبار در تاريخ ۶ فروردین ۱۳۸۸ (1434 بار خوانده شده)

جمعي از نمايندگان کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي که عضو کميته تحقيق و تفحص از مخابرات هم هستند، با بيان اينکه کميسيون اصل 90 پرداخت مبلغ 168 ميليارد تومان به ايرانسل را پيگير است ، از قرار داشتن اين موضوع در دستور کار کميته تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي خبر دادند.

 



شرکت مخابرات ايران در شرايطي که هنوز پروژه بيلينگ آن تکميل نشده است، چندي پيش بابت درآمدهاي اينترکانکشن شرکت ايراني خارجي mtn ايرانسل ، مبلغ 168 ميليارد تومان به اين شرکت پرداخت. رييس کميته تحقيق و تفحص از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات روز گذشته در حاشيه مراسم بازديد از سازمان خبري و اطلاع رساني تلفن همراه ايران (موبنا) با بيان اين مطلب افزود: موضوع درآمدهاي اينترکانکشن( مبادله ترافيک) بين اپراتورهاي مخابراتي براساس پروانه هايي است که سازمان تنظيم مقررات صادر کرده است. علي مطهري افزود: تعرفه هاي اپراتور ايراني خارجي mtn ايرانسل ، در سطح کشور يکسان بوده و هزينه جابه جايي ندارد ( فلت).

اين موضوع مسايلي را ايجاد کرده که بايد در تحقيق و تفحص از مخابرات مورد بررسي بيشتر قرار بگيرد و درباره آن ، گزارش کارشناسي تهيه شود. وي درپاسخ به اين پرسش که با توجه به واگذاري سهام مخابرات ، تکليف ودايع مشترکان مخابرات چه خواهد شد ؟ گفت: اين يک موضوع حقوقي است و تاکنون مجوزي در اين زمينه به مخابرات داده نشده است .

ارزيابي سهام مخابرات خود يک بخش مستقل است و براي رسيدگي به آن و ارائه نظر کميته تحقيق به فرصت بيشتري نياز است. سيدشريف حسيني عضو ديگر کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي و کميته تحقيق و تفحص از شرکت مخابرات نيز در اين نشست از همه کارشناسان و شهروندان درخواست کرد تا از طريق مراجعه حضوري ، ارسال نمابر ، پست الکترونيکي مجلس و يا تلفني ، اطلاعات يا شکايتهاي قابل پيگيري خود را در اختيار اعضاي اين کميته قرار دهند. نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد ، کميته تحقيق و تفحص بايد طي مدت شش ماه جمعبندي گزارش خود در خصوص 14 بند تحقيق و تفحص از وزارت ارتباطات را به نمايندگان گزارش نمايد. اين مدت قابل تمديد مي باشد. وي خاطرنشان کرد ، کيفيت شبکه تلفن همراه کشور، اجراي برخي مناقصه ها و مزايده ها در وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ايران ، چگونگي قيمت گذاري و واگذاري سهام 32 شرکت مخابراتي و پستي کشور و نيز تعيين ميزان سهام و ارزيابي آنها از مهمترين محورهاي تحقيق و تفحص از مخابرات است. اين عضو کميته تحقيق و تفحص از مخابرات تصريح کرد ، واگذاري سهام مخابرات خللي در روند تحقيق و تفحص ايجاد نخواهد کرد .

چرا که موضوعات مورد تحقيق مربوط به گذشته است. علي اصغر يوسف نژاد مخبر کميسيون صنايع و معادن و عضو ديگر کميته تحقيق و تفحص از مخابرات هم در اين نشست در خصوص طرح استقلال رگولاتوري گفت: اين طرح براساس آيين نامه داخلي با قيد يک فوريت به تصويب رسيده و براي بررسي هاي تخصصي به کميسيون ارجاع شده است و در نهايت تکليف آن در صحن علني با کسب آراي نمايندگان ملت مشخص خواهد شد. رييس کميته تحقيق و تفحص از مخابرات در اين نشست با انتقاد از نحوه برخورد مديران مخابرات با تحقيق و تفحص گفت: در شرايطي که نمايندگان درگير لايحه بودجه هستند ، دولتي ها همه توان خود در سطح کشور را بسيج کرده اند تا از علمکردشان دفاع کنند. اما اصولا اين راهکار صحيحي نيست. رييس کميته مخابرات تصريح کرد بزودي اطلاع رساني مناسب براي دريافت نظرات عمومي و عملياتي شدن اين موضوع در کميته تحقيق و تفحص صورت خواهد گرفت. مجلس شوراي اسلامي پانزدهم دي ماه گذشته با 123 راي موافق در برابر 62 راي مخالف و 3 راي ممتنع ماخوذه از 222 نماينده حاضر در جلسه ، تحقيق و تفحص از شرکت مخابرات ايران را تصويب کردند. براساس اين مصوبه ، نمايندگان درباره هزينه وجوه خارج از شمول در اختيار مديران ، نحوه عملکرد مرکز تحقيقات شرکت مخابرات ايران ، بررسي نحوه قيمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه ، نحوه اجراي مناقصات و مزايده هاي چهارسال گذشته و نحوه پرداخت حقوق پيمانکاران پروژه ها از سوي مخابرات ايران و برخي موارد ديگر که عمدتا مربوط به شرکت ارتباطات سيار دولتي مي باشد ، خواستار تحقيق و تفحص شدند.

 

سایر خبرها
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - تخفیف ویژه مودم‌های وایمکس ایرانسل به مناسبت روز پدر
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - جدال برترین‌ها؛ مقایسه کامل «گلکسی اس4» و «اچ‌تی‌سی وان»
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - آغار عرضه Ascend P2 و Ascend Mate هواوی به بازار خاورمیانه
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس تبریک ولادت امام جواد(ع)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - لومیا 925 نوکیا دارای 6 عنصر لنز دوربین است!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - نوکیا لومیا 925؛ رونمایی از ویندوزفون آلومینیومی با دوربین هوشمندتر!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اکسپریا ZR؛ رونمایی از برادر کوچکتر غول اندرویدی سونی!
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس ویژه لیلة الرغائب
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اس ام اس خنده دار اردیبهشت 92
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - مدل ضدآب Galaxy S4 به‌زودی عرضه میشود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - سیستم‌عامل گوشی‌های اکسپریا به‌روز می‌شود
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - Google Now یک رقیب جدی برای Siri اپل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - نگاهی به آینده: گلکسی نوت 3
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - M4: تلفن میان رده اچ تی سی با دوربین اولترا پیکسل
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - آیا این تصویر تلفن لومیا 950 نوکیا است؟
۱۹ فروردین ۱۳۹۲ - رونمایی از HTC First، عرضه اختصاصی توسط AT&T با قیمت ۹۹ دلار
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - عرضه Galaxy S IV سامسونگ تا 10 روز دیگر در 6 مدل
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - اس ام اس خنده دار اسفند 91 سری سوم
۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - لو رفتن مشخصات و سبک طراحی احتمالی گلکسی اس چهارم در توییتر
 
بی‌شک دیدگاه هر کس نشانه‌ی تفکر اوست، ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم
ارسال نظر
شرایط نظر*
همه‌ی نظرها نیاز به تایید مدیر سایت دارند
عنوان*
_CM_USER*
_CM_EMAIL*
_CM_URL*
پیام*
کد تایید*
{۲} + {۴} = ?  
نتیجه این عبارت را وارد کنید
حداکثر تعداد تلاش برای ارسال: 3 مرتبه